Ide írhatsz nekem:

nemeth4a@gmail.com

2011. április 14., csütörtök

Csúsztatott palacsinta

         


 Már régóta készülök a csúsztatott palacsinta elkészítésére, múlt héten összejött, de még csak most sikerült feltenni a képeket róla. A receptet Vesta-nál találtam, csupán egy -két dolgot módosítottam rajta.
 Íme az általam készített palacsinta receptje:
          Hozzávalók: 10 tojás, 10dkg vaj,10 dkg liszt, pici só, kevés tej(kb.3 dcl), kevés porcukor, fél citrom reszelt héja , 1 cs. vaniliás cukor ,  olaj a sütéshez.
A töltelékhez: vaniliás cukorral elkevert kristálycukor ,  reszelt csokoládé , házi készítésű áfonya lekvár .(mennyiséget nem írok, mert ízlés szerint lehet többet vagy kevesebbet mindenikből)
       A tojásokat szétválasztom, elkeverem a porcukorral, liszttel, tejjel, vaniliával, citromhéjjal. Külön felverem a tojások fehérjét, majd óvatosan belekeverem az előző masszába. Felforrósított palacsinta sütőbe pár csepp olajat teszek, azt egyenletesen eloszlatom a serpenyőben, és belekanalazok annyit a tésztából. hogy kb.  1,5 cm-es palacsintákat kapjak. Csak az egyik felét sütöm meg a palacsintáknak, s ha kész, tűzálló tányérra vagy edénybe csúsztatom (még gyakorolnom kell, mert sikerült szépen egymásra csúsztatni őket) , és rétegenként szórok rá vaniliás cukrot, majd palacsinta, reszelt tejcsoki, palacsinta , áfonya lekvár, stb. amíg elfogy a tészta. Az utolsót a megsült felével felfelé ráborítom a "tortára"  a tetejére is reszelt csokoládét tettem,( de csokiöntet talán jobb lett volna) , 180 fokra előmelegített sütőbe  helyezem  pár percre, amíg a csokoládé megolvad. Szeletekre vágva tálalom, mint a tortát. 
 Egyáltalán nem fogyókúrás , de nagyon finom. Én vendégeket vártam, ezért növeltem az adagot.
Anett nagy szeretettel segített! 

....íme a végeredmény

               Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Hát én nem tudtam hogy blogod van.....gratulálok,most követni foglak!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Judy! Isten hozott a követőim között!! Remélem tetszeni fog , amit itt találsz majd!
    Jó olvasást!

    VálaszTörlés

A facebookon is

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatóim 2011.04.01-től

free counters