Ide írhatsz nekem:

nemeth4a@gmail.com

2013. január 7., hétfő

Grízes krémes Gerditől

Köszöntök Minden kedves olvasót és bloggertársat a 2013-as év 7. napján!!! Tudom már lassan nem köszöntik az új évet, de én még csak most jutottam el az ez évi első bejegyzésemhez, ezért B.Ú.É.K. !!!
 Még december elején láttam meg ennek a remek sütinek a szuper fotóját Barbinál, aki Gerdi receptje alapján sütötte. Gerdiről csak itt a blogvilágban derült ki, hogy ugyanabból a "hepehupás vén Szilágyságból "származik, ahol én is születtem és éltem 28 éves koromig. Ezért is gondolom, hogy az ő nevét kellett belefoglalnom a címbe ! Persze Barbi is ugyanolyan kedves számomra, hiszen rengeteg receptet megcsodáltam már nála, és jó párat ki is próbáltam ! Ezúton köszönöm Mindkettejüknek a csodálatos süti receptjét. Persze Csillánál is megcsodáltam a róla készült fotókat ! :) Hát nem csodálatos ez a blogger "család" ? :) Szerintem nagyon!! Kár, hogy én nem tudok olyan sűrűn bejegyzéseket írni, mint sokan közülük, de attól még nagyon szeretek itt barangolni! Ezúton is elnézést kérek mindenkitől, akiknél régebben esetleg gyakrabban hagytam kommentet, most pedig már jó ideje nem. Igyekszem majd bepótolni! Amióta elkezdtem az új "munkám", még kevesebb idő jut a blogolásra, de erről majd talán egy másik bejegyzésben!
És akkor íme süti fotója és a recept, amin szinte semmit nem változtattam, mert tökéletes!

   A piskóta hozzávalói:

  • 6 tojás
  • fél cs. sütőpor 
  • 1/2 dl olaj
  • csipet só
  • 9 ev. k . cukor
  • 8 ev.k. liszt
  • 1 ev.k. keserű kakaópor
A krémhez :

  • 6 dl tej
  • 4 kissé púpozott ev. k. gríz(én tettem még egyet)
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • a tetejére kakaópor
Előmelegítjük  180 Celsius fokra a sütőt.
Szétválasztjuk a tojásokat, a sárgáját a fele cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat , kakaót és sütőport is.
A fehérjét csipet sóval és a maradék cukorral habbá verjük, majd a tojás sárgás krémhez keverjük, óvatosan , hogy ne nagyon törjön össze a hab. Végül apránként a lisztet is beleforgatjuk.
23x40 cm-es zsírozott , lisztezett tepsibe simítjuk , és tűpróbáig sütjük.Mikor kihűlt kettévágjuk.
A krémhez a tejet a fele cukorral felforraljuk, majd a gízt is kanalanként hozzáadjuk.( Én hígnak találtam és tettem hozzá még egy kanálnyi grízt.) , és addíg főzzük takarék lángon, amíg besűrűsödik. Hideg helyen hűlni hagyjuk, közben meg-meg kavarjuk.
A vajat a maradék cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a vaníliás cukrot is.A kihűlt grízes krémet kis adagokban belekeverjük.
A krém felét a lapok közé kenjük, a másik felét pedig a tetejére. Kakaóporral megszórjuk!

Szerintem gyakran el fogom még készíteni! :)

11 megjegyzés:

  1. Jaj de jó lenne most pár kockával! Marika, nagyon kedves amit írtál és örülök, hogy megsütötted! Nagyon boldog új esztendőt Nektek is! :)
    Ne aggódj én is ritkán írok mostanában és kommentelni pedig alig-alig!
    Nem baj, mert ez azt jelenti, hogy nem unatkozunk! :)

    VálaszTörlés
  2. Ehhez hasonló receptem nekem is van, és már legalább 3 hónapja készülök megsütni... :) Most ismét eszembe juttattad.
    Persze Gerdinél és Barbinál is láttam már.

    B.Ú.É.K. Nektek is! :)

    VálaszTörlés
  3. Gondoltam én, hogy nem kell majd suttyomban megenni:-)
    Örülök, hogy megsütötted, hát még, hogy belefoglaltál a címbe! Köszönöm! A kedves szavakat úgyszintén. Ilyenkor igazán örülök, hogy részese lehetek egy ilyen "bloggercsaládnak":-)

    VálaszTörlés
  4. Barbi
    Nagyon szívesen küldenék , de mivel annyira finom volt , már az este elfogyott az utolsó morzsája is! :) Mégegyszer köszi a receptet! A férjem (aki édességimádó), azt mondta az első falatok után: "minden este süthetsz ilyet! " ...kell ennél nagyobb elismerés? :) A gyerekeknek is nagyon ízlett ,reggel azt kérdezték, hogy nem maradt egy pici darab sem? :)
    Köszönöm a kedves szavaid ! Valóban megcsodálom a finomságaidat..sőt , sokszor gondolok rád, amikor nálad látott receptet készítek el, mint például ma is a lapos kenyeret ! :)

    Gabriella

    Szerintem ne halogasd sokat a süti elkészítését, hiszen olyan gyorsan és egyszerűen elkészül ( ráadásul isteni finom) , hogy kár kihagyni!:)
    Köszönöm a jókívánságokat!!

    VálaszTörlés
  5. Gerdi

    Miből gondoltad! :) Én is nagyon örülök, hogy megismerhettelek , még ha csak a "blogger családból" is, de sosem lehet tudni, hátha egyszer összefutunk személyesen is! :) Én nagyon örülnék neki!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsi a világ (csak nagynak tűnik), így megvan rá az esély, hogy személyesen találkozhassunk. Én is örülnék:-)

      Törlés
  6. Látszik is, hogy tökéletes a recept, nagyon szép lett nálad is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen...az ízéről már nem is beszélve!! :)

      Törlés
  7. Gerdi

    Ez így igaz!! Bízzunk benne, hogy nem kell olyan sokat várni rá! :)

    VálaszTörlés
  8. Látod! Mondtam én is, hogy nagyon finom!! Szuper a recept! :) BÚÉK Nektek!!

    VálaszTörlés
  9. Csilla

    Bizony, így van!! Köszi a jókívánságokat , viszont kívánom!!

    VálaszTörlés

A facebookon is

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogatóim 2011.04.01-től

free counters